Sales manager?


CRM

De CRM-module van AllSolutions QX2 is geschikt voor alle typen organisaties in zowel de private als de publieke sector. Of u nu profit of non-profit bent: uw CRM is uitstekend georganiseerd. De voordelen in vogelvlucht:


  • Registratie van aanvraag tot opdracht
    Alle aspecten van het commerciële en communicatieve proces worden ondersteund. Van bijvoorbeeld het eerste contactmoment tot de eerste opdracht. Uw relatiebeheer, marketing- en salesmanagement worden volledig afgedekt.
  • Direct inzicht in contacthistorie
    Met de handige documentbeheer-functionaliteit kunt u aan individuele relaties een grote verscheidenheid aan documenten koppelen (e-mails, faxen, brieven) en deze snel weer raadplegen.
  • Snel de juiste relaties aanschrijven
    Nieuwsbrieven, e-brieven, direct mail, enquêtes: aan de hand van een mailingrun en webformulier schrijft u in een handomdraai de juiste selectie relaties aan: per e-mail of post, automatisch in Microsoft Word.
  • Marketingcampagnes vastleggen en volgen 
    Met de module CRM kunt u uw marketingactiviteiten registreren en hieraan onder meer budgetten toekennen. Het rendement van de campagnes wordt met een druk op de knop overzichtelijk gepresenteerd.
  • Vele online mogelijkheden
    Door de integratie met intra- en extranet kunt u uw relaties snel en eenvoudig informeren. Ook het aanvragen van een offerte of het plaatsen van een bestelling kan online worden geregeld.

Member Relationship Management (MRM)

 

Snel en direct communiceren met uw leden

 

Communicatie is van belang voor elke ledenorganisatie. U wilt immers uw leden informeren en promotie maken voor uw vereniging. AllSolutions QX2 biedt u een krachtige en betaalbare ledenbeheer omgeving die exclusief ontworpen is voor ledenorganisaties zoals vakbonden, vakverenigingen, brancheverenigingen en overige belangenverenigingen. AllSolutions QX2 omvat een front- en backend database voor uw ledenadministratie en website, waardoor de noodzaak voor meerdere databases en spreadsheets voor het beheren van uw leden niet meer nodig is. 
 

CRM of MRM, wat is het verschil?

CRM of Customer Relationship Management  lijkt een veelbelovende manier om uw kosten te verlagen, data te beheren, track interacties en om een goede relatie op te bouwen met uw lid. Hoewel MRM vergelijkbaar is met CRM, beide systemen leggen informatie van personen en bedrijven vast, is het verschil dat CRM veelal wordt ingezet voor het (op)volgen van sales trajecten.


MRM
 of Member Relationship Management geeft ledenorganisaties de kennis die noodzakelijk is voor een optimale ondersteuning van hun leden leidend naar een grote tevredenheid van de leden. Een MRM systeem registreert alle interacties tussen uw organisatie en uw leden en biedt de mogelijkheid om deze informatie te analyseren om de relatie en communicatie met uw leden te verbeteren. 

De functionaliteit MRM van AllSolutions QX2 ondersteunt u in het verder ontwikkelen van een hoog kwaliteitsprofiel van uw lidmaatschappen, hun behoeften, gedrag, verwachtingen en problemen. Leden verschillen in hun wensen en vragen. Een MRM geeft u de mogelijkheid deze verschillen te begrijpen en op maat met uw leden te communiceren. Hiervoor is integratie vanuit het Web met uw front- en backoffice omgeving van essentieel belang.
 

Wat biedt de functionaliteit MRM van AllSolutions QX2 u?

  • Een gestroomlijnd leden management met meer grip op groei.
  • Een gesegmenteerde en tijdig geleverde leden-resources en diensten.
  • Een gerichte communicatie richting leden.
  • Een verbetering van de interactie tussen leden.
  • Een betere interactie van leden met de buitenwereld.
  • Een verbetering in het vergaren van statistieken en informatie.
  • Een goede aansturing van het ledenmanagement middels KPI's en management rapportages.
  • Een integratie van abonnementsproces met facturatie en prolongatie.
  • Een sluitende administratie.
  •